Hogyan került kapcsolatba a hallgatói mozgalommal? Mikor? Mely intézményben?

Tulajdonképpen már középiskolában diákönkormányzat majd Iskola tanácstagként, Főiskolán pedig Az ÁVF-en

Mi motiválta abban, hogy bekapcsolódjon az érdekképviseleti tevékenységbe?

Mindig is szerettem lefoglalni magam olyan dolgokkal amiket hasznosnak találtam, így önmagam által is motivált voltam.

Milyen volt akkor az egyetem/főiskola légköre?

Hát az ÁVF légköre nem mindenben volt nevezhető hallgató barátnak.

Melyek voltak az akkori idők legfontosabb „hökös” kérdései, hallgatói érdekképviseleti problémák?

A legfontosabb kérdések egyrészt a szociális problémák kezelése másrészt a különféle tanulmányi problémák

Mi volt a tisztsége? A feladata? Mely területeken vett részt a hallgatói mozgalomban?

Főiskolai HÖK-ben sok funkciót ismertem meg így voltam Szociális bizottsági elnök, általános alelnök, Intézményi Tanácstag és Tanulmányi bizottsági tag is. Országos szinten pedig FB tag később pedig FB elnök.

Milyen munkamódszerekkel dolgozott akkor a HÖK?

Kezdetben eseti jelleggel kezelték a különféle problémákat, később kialakult egy rendszer ami alapján különféle bizottsági munkákba szerveződve működött.

Mennyiben volt Érdekképviselet, mennyiben Hivatal és mennyiben Szolgáltatószervezet az a HÖK, amiben részt vett?

Elsősorban inkább érdekképviseleti (tanulmányi, szociális stb kérdések megoldása) és szolgáltató tevékenység (különféle rendezvények szervezése lebonyolítása, majd fénymásolás stb)

Kikre emlékszik vissza, kikkel dolgozott együtt?

Intézményi szinten az ÁVF-en belül talán Ambrozy Márton Max-re aki az első HÖK elnök volt az ÁVF-en amikor bekerültem, Országos szinten Kucsera Tamás Gergelyre, aki akkor amikor az első közgyűlésre mentem még a NÁFIORE elnöke volt, később a HÖOK elnöke lett, és ekkor lettem először FB tagnak megválasztva.

Mi az, amit sikeresnek ítél a hallgatói mozgalomban?

Elsősorban az érdekképviseleti jellege, és az, hogy ellenállt a szervezet a politikai nyomásnak illetve sikeresen képviselte a hallgatok érdekeit a különféle a felsőoktatást érintő jogszabályok megalkotása során.

Mi az ami nem zárult sikerrel, vagy nem sikerült úgy megvalósítani (akkor), ahogy szerették volna?

Úgy vélelem szervezeten kívüli érdekek képviselete sikeres volt, talán a belső ellentétek kezelése volt az, amit lehetett volna jobban csinálni.

Véleménye szerint a magyarországi hallgatói mozgalom esetében milyen értékekről beszélhetünk?

Stabil érdekképviselet, a társadalmi beágyazottságból fakadó sikeres érdekkijárási tevékenység.

Mi a hallgatói mozgalom üzenete a ma felsőoktatási ifjúságának?

Talán az hogy álljanak ki a jogaikért, legyen véleményük.

Mit csinál ma? Mivel foglalkozik? Hol dolgozik?

Civel szervezetben tevékenykedem

Mi az, amit mai életében is alkalmaz, használ a hallgatói mozgalomban megszerzett tapasztalatokból, tudásból?

Szerintem a HÖK nagyon jó lehetőséget add arra, hogy különféle helyzetekben kipróbáljuk magunkat, megtanuljunk együttdolgozni.

Van-e valamiféle kapcsolata a felsőoktatással, egykori egyetemével/főiskolájával, és a HÖK-kel?

Már nincs. Néhány régi HÖOK tagot és HÖK tagot ismerek.

 

Készíttette: Belvedere Meridionale

Készült: 2010.10.05.